FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum www.eaforum.fora.pl Strona Główna
»
Pytania o Traviana
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Thorn
Wysłany: Pon 23:15, 05 Mar 2012 Temat postu:
no to zaczynalismy w podobnym czasie
artureg
Wysłany: Pon 23:13, 05 Mar 2012 Temat postu:
znam silesiusa (staśka) i patrowa
zaczynałem z nimi na s7
Thorn
Wysłany: Pon 22:43, 05 Mar 2012 Temat postu: PORADNIKI - odgrzebane forum SAS
Dwa poradniki do wyboru:
1. dla inteligentnych i szybko kojarzących (napisany przez patrow z s7)
2. dla blondynek (napisany przez silesius z s7)
Poradnik gracza wersja dla inteligentnych:
Osady, rozwój, ekspansja.
Osady możemy podzielić na 3 różniące się od siebie:
- stolica (Pola surowców można rozbudować ponad 10 lvl)
- kropowce (Dobre osady pod duże offy, deffy)
- zwykłe osady (Osadki ekonomiczne ich zadaniem jest wspomaganie stolicy oraz kropowców a także utrzymywanie Defa)
Każda osada powinna posiadać:
1. Z początku po jednym magazynie i spichlerzu.
2. Miejsce zbiorki na pierwszym poziomie.
3. Koszary.
4. Akademie.
5. Rynek.
6. Mury obronne.
7. Dwór bohaterów.
8. Rezydencje (a w stolicy pałac).
Ostatniego z tych budynków nie należy nigdy wyburzać. Chroni on osadę przed przejęciem i dlatego jego znaczenie strategiczne jest ogromne.
Jestem zdania, iż własne osady dobrze jest specjalizować jeśli chodzi o wojska. Na każde dwie lub trzy defensywne zrobić jedna ofensywna. Przykładem może być Gal, który w pierwszej osadzie zbroi sie w falangi, druidów, w drugiej w mieczników i headuanów, a w trzeciej ponawia działanie z pierwszej osady.
Offa powinniśmy budować w stolicy lub kropowcach natomiast defensywę budować należy w osadach ekonomicznych czyli wspomagających.
W osadzie ofensywnej należy posiadać:
1. Zbrojownie, w której rozwijamy używane przez nas jednostki ofensywne.
2. Koszary i stajnie - każda nacja posiada zarówno użyteczna piechotę, jak i kawalerie.
3. Zapasowy spichlerz lub dwa w celu zapasu zboża dla wojsk.
4. Warsztat.
5. Miejsce zbiorki na poziomie co najmniej 10, najlepiej 20.
W osadzie defensywnej należy posiadać:
1. Kuźnie, w której rozwijamy używane przez nas jednostki defensywne.
2. Koszary i stajnie, w przypadku Rzymian stajnie można pominąć. Ich kawaleria nie jest użyteczna w obronie.
3. Zapasowy spichlerz lub dwa.
Ambasadę wystarczy posiadać jedna jedyna na cale swoje królestwo i polecam wybudowanie jej w osadzie ekonomicznej która nie jest stolicą dzięki temu zwolni się tak potrzebne miejsce.
Kamieniarza należy zbudować, oczywiście w stolicy, i rozbudowywać go w miarę możliwości i nadchodzących ataków.
Jak budować ekonomicznie oraz szybko nowe osady?
Na samym początku polecam rozbudowanie głównego budynku do około 10 lvl (skraca czas budowy innych budowli), między czasie rozbudować należy magazyn oraz spichlerz co pozwoli to na przyjmowanie większych paczek surowców z innych osad. Następny krok to rozbudowa pól surowców równomiernie aż do osiągnięcia poziomu 8 na wszystkich naszych polach danego surowca. Potem należy jedno z nich doprowadzić do poziomu 10. i rozpocząć budowanie "wspomagacza"(tartak, cegielnia, huta). Po wybudowaniu „wspomagaczy” na 5 poziomu zabieracie się za pozostałe pola. Jest to najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób rozbudowy nowych osad.
Najczęściej popełniane błędy!!!
• POPULACJA NIE WALCZY, WALCZY TWOJA ARMIA.
Podstawowym błędem graczy jest zbytnie rozwijanie centrum osady. Najczęściej zdarza się to po wyborze Rzymian jako swojej nacji. Pokusa jednoczesnego budowania dwóch rzeczy jest prawie nie do odparcia. Nie należy jednak zapominać o podstawowej zasadzie, jaka kieruje się ta gra.
Tak, to właśnie wojsko stanowi o Twojej sile i w każdym możliwym wypadku jest Twoja główna i ostateczna karta przetargowa.
Dla porównania proszę niech każdy zrobi sobie rachunek sumienia i obliczy sobie ilość wojska w stosunku do popa.
Moim zdaniem minimum armia powinna liczyć 350% popa a najlepiej zbroić się tyle ile tylko jesteście w stanie wyżywić.
Wiem dobrze że wielu graczy bawi się w sim city, i jedyne czym mogą postraszyć to popem w rankingu.
• Na tym etapie gry posiadanie kryjówek, ratuszu, skarbca,traper to wstyd i marnotrawienie potrzebnego miejsca np. na drugi spichlerz czy magazyn.
Kryjówki są dobre ale na początku kiedy to chronią naszą dzienną produkcje a na tym etapie to jesteśmy w stanie w godzinę dwie odrobić straty. Ratusz daje jedynie punkty kultury ale pytanie po co go budować jak wszystkie inne budynki też dają pk? Skarbiec niektórzy z was budują go bo w opisie jest napisane że dodaje efektywności bohaterowi. A ja twierdze że jest to nic nie warty zapis i tak na prawdę skarbiec jest tylko potrzebny aby trzymać plany budowy cudu, które zostaną wprowadzone pod koniec już po pojawieniu się natarów.Traper to dobry i użyteczny budynek ale na starcie serwera jak zaczynamy grę tak 1 miesiąc lecz potem staje się bezużyteczny. Za pewne nie wszyscy się zgodzą ale uważam że budowanie kuźni tam gdzie robimy tylko offa jest błędem. Lepiej rozwinąć zbrojownie i ulepszyć wszystkie jednostki off na 20 lvl, a wówczas ewentualnie myśleć o kuźni.
• Osada od wszystkiego jest do NIECZEGO!!!
Budowanie w jednej osadzie ofa jak i Defa mija się z celem. Taki off posłużyć mógłby jedynie do farmingu. Natomiast powalczyć się już nim nie da. Wiec polecam specjalizowanie off albo def. Wyjątek może być jeśli gracz ma duże odległości pomiędzy swoimi osadami i nie jest w stanie na czas przetransportować Defa. Osady wspomagające: tam budowanie offa to już porażka tam jedynie powinna być obrona.
Oazy
Oazy są to specjalne pola dające nam określony bonus do produkcji. W zależności od tego, jak wyglądają na mapie, może to być +25% do wytwarzania gliny lub np. żelaza.
Podbijanie oaz
Aby podbić pierwsza oazę, potrzebujemy rozbudować dwór bohaterów na poziom 10. Aby podbić druga - na poziom 15. Trzecia - na poziom 20. W tym celu należy sie upewnić, czy poza tym faktem spełnione są następujące warunki:
- w wiosce, z której zamierzamy podbić oazę, posiadamy bohatera (jeśli nie, można wysłać go tam jako posiłki, on jako jedyna jednostka Bedzie mógł swobodnie działać z każdej osady)
- oaza, która chcemy podbić, znajduje sie 3 pola od osady, z której chcemy przeprowadzić podbój. Na oazę można wysyłać jedynie grabież, jednak w momencie wybicia wszystkich zwierząt nastąpi jej podbicie, a bonus produkcyjny zacznie sie dodawać do naszego wydobycia.
Bronienie oaz
Do oazy, tak jak do każdej z naszych wiosek, możemy wysłać posiłki. W przypadku ataku na oazę przynależąca do innego gracza, można wykraść w surowcach 10% obecnego zapełnienia magazynu osady, do której taka oaza należy. Jeśli do ataku na podbita oazę wysyła sie także bohatera, zmniejsza on przy udanym ataku poparcie w tej oazie. Jeśli jest ona także w zasięgu napastnika, po spadnięciu poparcia do zera, przyłącza sie ona do niego.
Opuszczanie oaz
Aby opuścić oazę, należy wejść do dworu bohaterów w osadzie, do której ona należy, zobaczyć jakie posiadłości zostały podbite (oazy) oraz zrezygnować z niej klikając w czerwony krzyżyk.
Przy rezygnowaniu z oaz często pojawiają sie bledy. Czasem mimo zwolnienia miejsca w dworze bohaterów nie możemy podbić kolejnej, a bonus produkcyjny znika. W takich przypadkach nie ma co pisać na forum o tym problemie. Jedyne rozwiązanie to wiadomość do Multihuntera (współrzędne na mapie 0|0) w celu wyjaśnienia problemu.
Najczęściej popełniane błędy!!!
• Są tacy gracze co to nie rozumieją zasadności działania oaz i wysyłają taki na własne oazy podkradając sobie surowce, myśląc że to surowce należące do oazy. Posyłanie ataków na własne oazy ma zasadność tylko w jednym przypadku gdy osada ma duża nadprodukcje a handlarze nie wyrabiają z transportem surowców wtedy można wspomóc ich posyłając atak na oazę.
Obrona osad
W tym podpunkcie nie będę pisał spraw oczywistych typu mury, spichlerze bo to jak mniemam każdy wie oraz jest zawarte w szablonie obrony na forum.
Co robić jak zauważymy ataki na siebie?
1. Nie panikować!!! tylko na spokojnie przeanalizować sytuacje.
2. Sprawdzamy kto nas atakuje. Jeśli ataków jest kilka sekunda po sekundzie to możemy się obawiać.
3. Ale analiza na tym się nie kończy następne co sprawdzamy to osada z jakiej wypuszczono na nas atak. Jeśli to kropowiec lub stolica to atak może być duży. Natomiast w przypadku ataku z osady zwykłej wspomagającej nie mamy czego się bać, gdyż taka osada ma produkcje zboża od 2000 do 3000 minus budynki to wychodzi że z takiej osadki atak maksymalny może liczyć około 1500 offa. A i to jest wątpliwe.
4. Następna krok to analiza samego gracza który nas atakuje. Sprawdzamy w statystykach jakim jest graczem. Wchodzimy w zakładkę punkty off, jeśli ma ich dużo ponad kilka tysięcy to znaczy że lubi się bawić Offem jeśli ma np. koło 1000 to jest spokojny.
5. Z własnymi przemyśleniami zwracamy się do sąsiadów o pomoc gdyż oni powinni stanowić dla nas ratunek. Travian to gra MMOSG - Massive Multiplayer Online Strategic Game. A więc kontakt i dogadywanie się z sąsiadami ma tu olbrzymie znaczenie. Nie raz jest tak że sąsiad ma do nas kilkadziesiąt minut i nie ma na siebie ataków więc może nas wspomóc swoim deffe nawet cały. Bliskość osad ma tu kluczowe znaczenie lepiej wysyłać posiłki do kilku godzin niż cały sojusz ma się zrzucać a niektórzy gracze maja po kilkadziesiąt h.
6. Jeśli pomoc sąsiedzka jest nie wystarczająca wówczas dopiero należy pisać do osób odpowiedzialnych za armie defową sojuszu. Wyjątkiem może tu być przypuszczenie dużego ataku i chęć postawienia dużego Defa lub pomoc sąsiedzka może być nie wystarczająca.
7. Jeśli już gracz uzyska wsparcie od inny to bezwzględnym obowiązkiem jest pilnowanie aby jednostki miały co jeść!!!
Najczęściej popełniane błędy!!!
• Gracze bez analizy sytuacji oraz z szczątkowymi danymi przesyłają prośby o Defa do rady sojuszu.
• Gracze nie wykorzystują wszystkich możliwych opcji jak np. kontakt z sąsiadami a od razu zwalają odpowiedzialność obrony na rade.
• Gracze nie interesują się jaki idzie do nich deff co może skutkować głodzeniem go
• Gracze nie pilnują ilości zboża ubywającego po przybyciu Defa
Poradnik gracza wersja dla blondynek:
> nie buduj każdego wojska w jednej osadzie.Taki misz - masz to tylko problem, nie pomoc w ataku i obronie.
> oaz się nie "farmi" zysk z oazy, po podliczeniu kosztów odbudowy wojska może być minusowy.
> falanga czy oszczepnik nie służy do ataku na wroga, to jednostki obronne. Wyjątek : jesteś malutkim graczem, to twoje pierwsze wojsko, lub masz małą osadę wokoł której są mali gracze...i chce ci się ich
> trzymanie, wysyłanie na deff gromów teutatesa, mieczników i innych pałkarzy, to głupota i świadectwo nie znajomości tych jednostek.Ich wartosc obronna jest nikła, a zjadają tak samo ziarno jak wartościowe jednostki.
> utrzymywanie w obronie katasek i taranów świadczy o niedbałości gracza. W sytuacji permanentnej obrony, ten drogi sprzęt trzeba pochować do osad nie atakowanych, własnych oaz, lub do sąsiada który je przyjmie. Nie dosc ze to jest cenny sprzęt, to zjada on ogromnie dużo.
> upominanie się o defa, nie rozbudowując własnych spichlerzy.Otrzymując defa, otrzymujemy także pomoc w zbożu, pomoc ta może nie trafić do wojska, bo spichlerz mamy za maly, i ziarno sie marnuje. Każdy gracz mądrze grający, a który miał juz defa, ma 2-3 spichlerze.
> gracz który ma wysoka produkcje, a nie ma dużo handlarzy. To kolejny kliniczny przykład własnej głupoty. Surowce mu przebieraja a on nie ma jak je rozeslać po swoich osadach.Gorzej,na przykład ziarna mu zabrakło, a tam gdzie jest , to rynek jest na 3-4 Lv...zbrodnia
> nazywanie czynnego gracza farmą, ktory się broni, ma wojsko i potrafi skutecznie się bronić. Ba, i jeszcze gada..bo coś pisze... taki gracz wart jest bliższego poznania, bo moze się okazać że kiedyś wzmocni sojusz.
> niszczenie dojnych osad (farm) kataskami, bo nagle surowce znikły. Surowce zabrał po prostu gracz z innego sojuszu, więc nie widzimy tego ataku.
> gracz który ma więcej niż 500 pop, nie powinien mieć kryjówek. Kryjówki zajmują cenne miejsce na potrzebne budynki na tym etapie rozwoju. A przy sporej produkcji, i tak nigdy nas nie uchronia przed strata surki w momencie zaatakowania i przegranej bitwy.
Taktyka wojenna
Jak juz pewnie zauważyliście, jest to gra wojenno-ekonomiczna. W tej grze ekonomia i wojna jest ściśle powiązana. Od początku gry, od momentu kiedy skończył się wam okres ochronny aby przeżyć, trzeba atakować.
Atakowanie przeciwnika.
Potencjalnym przeciwnikiem jest każdy gracz który nie należy do naszego sojuszu, ani naszej koalicji. Najlepiej gdyby był bez ochrony własnego sojuszu...ale to juz teraz na tym etapie gry, jest mało możliwe.
Przeszukując mapę znaleźliśmy potencjalną ofiarę, co dalej...
Przede wszystkim sprawdzamy w jakim sojuszu on jest. Jeśli ten sojusz ma napa ( czyli pakt) z naszym, to odpada , każdy atak na niego może się zakończyć dyplomatyczną kłótnią i w wielu przypadkach kończy się na ugodzie i zwrocie poniesionych strat. Kolejnym krokiem, jest sprawdzenie , czy ten gracz jest juz atakowany przez kogos z nas. To nie trudnie, wchodzi się w mapę, klika w osadę, i widzi się daty ataków..jak są to znaczy ze nasz kolega z sojuszu sobie tam chodzi po surowce. Uszanujmy więc kolezankę lub kolegę, bo nierzadko zanim "sfarmili" tego gracza, to musieli mu wybic wojsko, przy stratach własnych. Patrzymy, a tu gracz nie był atakowany, co dalej? Jeśli jest to gracz mały, z małego sojuszu, to mając armię wiekszą od jego populacji, można atakować od razu, ryzyko jest niewielkie że ma potężną armię. Jeśli jest to gracz duży lub średni, ( 700-1000 populacji) i pochodzi z średniego sojuszu, bo tylko takie nam tu pozostały,( na s7, gdyż to tekst przeniesiony z s7) to warto puścić zwiad. Na gracza średniego trzeba wysłac ponad 50 zwiadu, jeśli ma wlasnych zwiadowców, to duzy zwiad zawsze się przebije. Wiem że wielu z was nie docenia zwiadu, ale dzieki niemu mój stary sojusz przetrwal do grudnia. Byle zwiad nigdy się nie przebił, bo kazdy z nas miał go dużo. Atakujący jak zwiad mu nie wejdzie i nie ma raportu o stanie wojska u przeciwnika, grubo pomyśli zanim zaatakuje. A nam da to czas na przygotowanie obrony, bo mamy raport ze ktoś nas chcial podejżeć. Mamy jednak zwiad, i atakujemy bo mamy dane ze osady broni garstka wojska.
Tu wielu z was, jeszcze na tym etapie gry popelnia wiele błędów:
po pierwsze:
atakujcie zawsze atakiem, nie grabieżą
Ataki grabieżą są nieekonomiczne z punktu widzenia strategii, gdyż nie wybija się wszystkich wojsk u wroga, a gdy trafimy na gala - miłośnika trapera, to wetnie nam w pułapki spora grupka wojska, po którą i tak trzeba będzie isć atakiem. Czyli podwójny spacer do osady wroga.
po drugie:
po grabieży, może zostać spora grupka wojska i gracz moze w desperacji zaatakowac waszą najslabszą osadę, co sprawi ze zamiast atakować , samemu trzeba sie bronić przed szkodami. Atak zwykły to seria ciosów do wybicia przeciwnika. Atakując gala, wprawdzie wojsko wpada w pułapki, ale reszta, wolna, wyciaga je z pułapek, z tą różnicą, ze wyciagnieci żołnierze nie grabią surowców. Po wybiciu wojska, mamy faremkę, i nawet jeśli gracz jest czynny, logujący się, to przy cyklicznym ataku na niego , mamy zawsze jakiś plon.
Pora ataku
Najlepszą porą na atak jest noc. Gracze młodsi muszą iść spać, bo mama ich goni do lóżka, a starsi czasem wolą imprezkę niż siedzenie przed kompem. Warto się obudzić okolo 3-4 w nocy.Wtedy farmy zawsze są pełne, bo nawet jak ktoś na noc zużył surowce, to przecież produkcja non stop idzie. Dla graczy dużych, to takze okazja do podbicia sobie statystyk offa, bo u wiekszości graczy wojsko równiutko stoi w szeregach, i czeka na śmiertelny cios. Kolejną dobrą porą, jest poranek. Gracze budzą się, gonia do pracy, lub do szkoły, wiec nie wchodza do gry, i nie widza ataku. Czyli nie obronią się.
Tak zwane farmienie
Mamy juz dostawce surki, ale co jakis czas wojsko wraca na pusto. Pop nie rośnie, wiec domniemamy ze gracz poddal się. wielu z graczy myśli ze to cytryna i chce wycisnąc surowce kataskami. Bo farma nie daje...nic błędniejszego...po prostu, do naszej faremki podlaczył się ktoś obcy którego ataku niestety nie widzimy ( widać tylko ataki z wlasnego sojuszu). W taki wypadku, trzeba wyszukać sobie pory gdy farma ma surowce. Mialem taki przypadek z sąsiadem z innego sojuszu..wyczułem że atakuje okolo 6 rano, więc ja zawsze godzinke wcześniej, i juz były surowce.
Ataki wojenne
Wojna to coś konkretniejszego niz niby atakowanie bezbronnych osad. Tu mamy po drugiej stronie niejednokrotnie dobrych graczy, i zgrany sojusz.
My doświadczyliśmy to z sojuszem MM, ktory zresztą jest już u nas, przynajmniej jego aktyw. Wojna z realnym przeciwnikiem nie polega na zdobyczy w postaci surowców, to nie jest pierwszy cel ataku. Pierwszym celem ataku jest zniszczenie wojska przeciwnika. Kolejnym celem jest utrwalenie zniszczeń, tu wchodzą kataski, czyli sprzęt rolniczo - budowlany, w postaci katapult i taranów. Jako cel dla katapult w pierwszym ataku powinien być spichlerz, koszary, miejsce zbiórki, stajnia, magazyny. Czyli te budynki, dzieki ktorym wojsko moze być wyżywione, wyprodukowane i mogące się przemieszczać .Pamiętac trzeba, ze jak nie ma miejsca zbiorki, to wojsko jest uwięzione w osadzie. Jeśli atakujemy w celu zajęcia i podbicia osady, to niszczymy tylko rezydencję i ewentualnie budynek główny, tak by odbudowa rezydencji trwala jak najdlużej.
Taktyka ataku
Używając sprzetu cięzkiego, pamiętać trzeba, ze jest on wolny, więc przeciwnik ma więcej czasu na przygotowanie obrony. wtedy pod atak katapult, trzeba wyslać solidny atak czyszczący, tak by nie stracic drogich zabawek ( w realu czołgi to też drogi sprzęt) Atak taki dobrze jest dopasowac na sekundy przed wejsciem katasek, wtedy przeciwnika to bardziej zaboli. Gracza atakowanego można wymęczyć długotrawalym fejkowaniem, az do znudzenia, i az do momentu gdy on wykończony ekonomicznie, musi odeslać cześć defa, bo ma kłopoty z ziarnem dla wojska. Wtedy monitorowanie sytuacji zwiadem moze duzo pomóc w celnym ataku. O zwiadowcach, trzeba pamiętać tez w obronie, bo ten sam manewr może być uzyty wobec nas...i był uzyty wiele razy, to wiem z analizy celnych ataków na osady w N3. Podobnie, broniąc się, należy chowac sprzet cięzki, wysyłac go trzeba najlepiej do wlasnych oaz, lub do osad nie atakowanych, albo do sąsiada.Cięzki sprzęt jest drogi w produkcji i marnowanie go w obronie jest czystą głupotą.
Przejmowanie osad
Zajmując osadę, trzba najpierw zniczyć rezydencję. Niszczymy tylko rezydencję, bo przecież to ma byc nasza osada, więc ruiny takie jak Warszawa w 1945 na wiele nam się nie przydadzą, i odbudowa będzie kosztowniejsza niz założenie nowej osady. Aby zająć osadę, herszt, lub jego inny krewniak musi pofatygowac się conajmniej 5 razy by obniżyc zadowolenie do zera, tak by mieszkańcy osady zechcieli przylączyć się do twojego imperium. Galowie rzymianie i germanie jesli zajmuja osadę innej nacji, nie dostaną w spadku murów, wału czy palisady, to nie zamienia się w swój odpowiednik.Przeważnie też poziom poszczególnych budynków obniża się o 1 Lv, z tym że ja raz miałem wyjątek, osadę otrzymałem w idealnym stanie, tylko bez murów, Lv targu i rynku. W przypadku, jeśli trafimy na gracza czynnego, musimy zwiększyc częstotliwosć wchodzenia w celu niszczenia rezydencji, która uparcie ktoś odbudowuje.Rezydencja nawet w budowie, daje szanse na ocalenie osady.W przypadku czasu i odleglości, warto poprosic kogos z sojuszu, by nam pomagal w niszczeniu rezydencji i obniżaniu zadowolenia.On niszczy a my zaraz za nim wchodzimy z gadułą. Dobrze by było jakby kolega tez miał gadułę.Raz rozpoczete obniżanie zadowolenia jest raczej nie do uratowania, przy atakach z kataskami.
Zwiadowca
1.Zwiadowca, to nie tylko szpieg u wroga.
2.Zwiadowca chroni wlasne osady przed podgladaniem
3. Nie mając zwiadowców nigdy się nie dowiecie że Was ktos podglada, jesteście jak otwarta ksiażka.Każdy was może podgladać i nie dostaniecie raportu.
4.Jak wszyscy zaczną nas się bać, to zwiad nie będzie tak bardzo potrzebny jak teraz.
Jak i czym się bronić
Graczom początkującym z travianem poniżej przedstawię jednostki służące do obrony - te jednostki chcę widzieć w osadach, które się bronią:
RZYMIANIE:
- Legionista (w ostateczności, to niezły off na konie)
- Pretorianin
- Equites Imperatoris (w ostateczności)
- Bohater z bonusem do obrony
W osadach bronionych powinien też być zwiad żeby wróg nie mógł się dowiedzieć jakim wojskiem dysponujemy.
- Equites Legati
GERMANIE:
- Oszczepnik
- Paladyn
- Germański Rycerz (w ostateczności)
- Bohater z bonusem do obrony
- Zwiadowcy
GALOWIE:
- Falanga
- Jeździec Druidzki
- Haeduan
- Bohater z bonusem do obrony
- Tropiciel
POZOSTAŁE JEDNOSTKI SŁUŻĄ DO ATAKU !!!
Pamiętajcie, że w kuźni podnosicie umiejętności obronne waszych jednostek. Sam Lv kuźni nic nie daję, trzeba klikać kolejne poziomy badania jednostek. I najważniejsze !!! Z broninej osady usuwajcie wszystko co zbyteczne, czyli jednostki off, tarany, katapulty, to ślijcie gdzieś na farmienie, do oaz, do innych swoich osad, do sąsiadów jak się zgodzą.
Szablon prośby o defa
Szablon ten wiele ułatwi koordynatorowi deff, unikniecie też zbędnych wiadomości i niedomówień, pamiętajcie, informacja jest połową sukcesu !!
--------------------------------------------------------------------
1.Godzina ataku
2.Posiłki do:( kordy do osady atakowanej)
3.Atakuje:(gracz ;osada;kordy osady atakującej)
4.własny def:(pisać tylko przybliżoną spodziewaną ilość)
6.Mury:(który level)
7.Spichlerze:(ile masz zboża/pojemność spichlerza}
8.Idą katasy?: można to ocenić za pomocą programów wspoierających grę ktore są na TT
--------------------------------------------------------------------------
+ew prośba o cropa/rodzaj wojska jak znasz agresora, def sam odeślesz czy cofać itp....
Może trwa to chwilkę ale daje wszystkie niezbędne informacje co do ataku, nie trzeba pisać po 2-3 razy co i ja wiadomo od razu-owocuje to natychmiastowym wysłaniem DEFA po przeczytaniu tematu.
Ciągnąć mury! Niedługo sie zacznie etap kiedy ci wolniejsi zrobią offa.
Po przeczytaniu od razu Proszę sprawdzać czas i słać defa PRZED ATAKIEM! jeśli możecie, to jak najpóźniej, szkoda ziarna w bronionej osadzie. Po ataku jak dojdzie to żenada. Jak będziecie to czytać/odwiedzać forum i zerkać na to i się stosować to atak większy w ciągu 2-3h nie ma prawa wejść bez defa!
WAŻNE
Nie ślijcie wiadomości do kordynatora typu : atakują mnie !! ratunku !!! , albo "mam atak..."a potem nie znikajcie tylko poczekajcie, bo po takich wiadomościach koordynator jeśli jest, to ma już podniesione ciśnienie, więc musi ochłonąć i cos madrego wam napisać, i zapytać, co, gdzie, kiedy.
Sam koordynator też nie jest guru i czasem nie mieszka w travianie, tylko jest poza zasięgiem gry..co wtedy ???
Warto napisac do sąsiadów, sąsiedzi to nagła i szybka pomoc, bo są najblizej,z nimi mozna się dogadac co do odesłania im zbytecznych jednostek. Podczas ataku na wasze osady, nie znikajcie na kilka godzin, jeśli sytuacja nie pozwala na wasze siedzenie i pilnowanie obrony, , to uruchomcie sitterów, zaufajcie komuś z rady, dajcie mu pass do konta,na pewno nikt nic wam nie zepsuje ani konta nie zabierze, jest jeszcze opcja przypomnienia hasla, przyjdzie samo na maila jak ktoś któremu zaufaliśmy a okazał się świnią. Zaufanie w grze to także podstawa.
Różne ważne
Błędy popełniane przy produkcji wojsk.
Podstawowy - "lepiej jest mieć 3-4 oddziały po 4k wojaków niż 1 po 12k bo nawet jak mi wybiją jeden to mogę zaskoczyć przeciwnika pozostałymi".
Bzdura. Tych co tak myślą zapraszam do zabawy symulatorem. Off 12k o wiele trudniej ubić w ataku (nawet zaskoczony w osadzie z 20lvl palisady ma szansę się obronić) niż 5 oddziałów po 5k. Po prostu te mniejsze nie mają siły przebicia i padają jak muchy. Poza tym nie są warte swojej ceny bo nic praktycznie nie zrobią średniemu deffowi. Dlatego o kolejnych armiach najlepiej myśleć PO osiągnięciu przyzwoitego stanu osobowego w armii głównej. I tak służą one (mniejsze) tylko osłabianiu deffa przed wejściem głównego uderzenia.
Drugi - produkcja w nieodpowiednim miejscu.
Generalnie offy produkuje się na cropowcach-stolicach. Pozwala to na wyeliminowanie problemów z zaopatrzeniem w kanapki, wykorzystanie Kamieniarza, który obroni budynki stolicy (więc i produkujące offa oraz spichlerze) przed bombardowaniem katapult.
Można też trzymać główne wojska na specjalnie przygotowanej wiosce, która będzie wyposażona w wiele spichlerzów, do których będzie dosyłana surka z cropowca. Daje to element zaskoczenia przeciwnika, który zazwyczaj poluje na off znajdujący się na stolicy. Jednak wyobraźcie sobie co się stanie z takim offem po skatasowaniu spichlerzy lub pól cropowca .
Trzeci - nie doceniacie takich budynków jak PLAC TURNIEJOWY, ZBROJOWNIA, czy MURY.
Plac turniejowy - jest krytyczy w takiej sytuacji, jaka panuje teraz na serwerze. Każdy na stolicy z offem powinien mieć co najmniej 15lvl placu (1 magazyn) lub 17lvl (2 magazyny). Daje to sporą przewagę w mobilności. Wojska zamiast iść 40-50h idą 10h. Więc zaatakujecie 2x zamiast raz. I w końcu katasy się na coś przydadzą .
Zbrojownia - każdy lvl ulepszeń dodaje 1.5% bonusu do siły danej jednostki. Niby to niewiele, ale przy 10lvl dostajemy + 15%, a przy 20 +30%. To przy offie 10k daje nam 3000 wojaków więc kilka dni produkcji offa i kilkaset tysięcy surki. I co najważniejsze bonus nie zanika po stracie armii.
Mury - mimo że to niemal najważniejszy budynek w Travianie to wiele osób o nim zapomina. Niech każdy do końca świąt ma przynajmniej w głównych wioskach 20lvl murów.
Mury na 20lvl dodają do obrony:
Rzymianom - 81%
Galom - 64%
Germanom - 49%
Komunikacja:
Jedna z najważniejszych kwestii w sojuszu, zbyt niedoceniana przez początkujących oraz niestety już bardziej zaawansowanych graczy również.
Większość dobrze zarządzanych kohort zapewne już powymieniała się kontaktami - nr gg, skype a nawet nr telefonów, żeby być stale w kontakcie. W dodatku w takich kohortach powinien funkcjonować sprawny system sitów - nie ma mnie dzisiaj wieczorem, daje sita ZAUFANEJ osobie z kohorty. Jeśli jesteście członkami takiej kohorty, to gratuluję.
Wiem, że są jednak takie kohorty gdzie współpraca nie wygląda tak różowo. Jeśli to wina dowódcy, NIE BÓJCIE SIĘ PISAĆ SKARG DO DOWÓDZTWA SOJUSZU. Im lepsza komunikacja między Wami a dowództwem, tym lepiej.
Nieco zboczyłem z tematu, więc wracamy do sedna sprawy.
Proponuję, aby każdy z Was odezwał się do najbliższych sąsiadów, aby nawiązać jakiś kontakt. Później, jeśli będzie Wam to odpowiadać wymieńcie się numerami gg.
Najlepszym rozwiązaniem jest podanie nr telefonu komórkowego, żeby ściągnąć sąsiada do komputera jeśli dzieje się coś ważnego.
Ale z własnego doświadczenia wiem, że przed tym trzeba takiego delikwenta dobrze poznać .
To kieruję także do członków dobrze zorganizowanych kohort - nie zamykajcie się tylko w jednym gronie, dążcie do współpracy z innymi sąsiadami - im więcej przyjaciół, tym mniej nieprzyjaciół .
Podsumowując:
- korzystajcie z gg, telefonów komórkowych i skype do komunikacji w Travianie - zamiast czekać pół dnia na pomoc załatwicie ją w 5 minut
- otwórzcie się na kontakty z kohortą i najbliższymi sąsiadami, dobrze zgrani będziecie śmiertelnym zagrożeniem dla przeciwnika. A i pokonać tak współpracującą grupę będzie ciężko.
- nie bójcie się pisać do dowództwa, kiedy widzicie jakieś nieprawidłowości - to nie jest kółko wzajemnej adoracji, jeśli naprawdę ktoś nawala to dostanie za swoje.
- nie piszcie do koordynatorów deff o pomoc przy obronie którą równie dobrze sami możecie zorganizować z pomocą sąsiadów.
- pomagajcie sąsiadom. Na pewno zdążą się Wam odwdzięczyć, kiedy Wy będziecie w potrzebie.
Forum www.eaforum.fora.pl Strona Główna
»
Pytania o Traviana
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Eterna Amistad
----------------
Ogłoszenia
Pytanie do Dowództwa
Dyplomacja
Sitterzy i zastępstwa
Kontakty
Start
Ataki
Mechanika gry
Pole Walki
----------------
Rejestracja
RW z ataków
RW z obron
Porady i Sugestie
----------------
Pytania o Traviana
Offtopic
----------------
Niezwiązane z Travianem
Przywitania i pożegnania
Spotkajmy się : )
muza
Kosz
----------------
Śmieci z s1 vol3
Śmieci z s9 vol1
Śmieci z s1 vol6
Śmieci z s1 vol7
ShoutBox
----------------
.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin